Meet gemakkelijk de compressie van de auto of motor op met de 8-delige compressiemeter voor benzinemotoren van KTG! Problemen als versleten zuigerveren, verbrande kleppen, versleten klepgeleiders of een kapotte koppakking zijn hiermee eenvoudig op te sporen. Vooral bij het kopen of restaureren van een tweedehands auto of motor kan dit erg handig zijn. Dit geeft namelijk een goed beeld van de staat van de motor.
Deze set is zeer compleet en geschikt voor kleine en grote schacht aansluitingen. De meter (met een bereik van 0 t/m 20 bar, 0 t/m 300 psi) is makkelijk afleesbaar en heeft aan de zijkant een ventiel om na de meting de druk kwijt te raken. Voor lastig te bereiken plekken is er een flexibele slang beschikbaar. Dit is vooral handig bij boxer motoren in Subaru’s en Porsche’s.
Hoe ga je te werk:
- Het uiteinde van de slang schroef je in het bougie gat.
- Wanneer de slang op zijn plek zit klik je gemakkelijk de meter vast via de snelkoppeling.
- Belangrijk om te doen voor de meting is om een de injector stekker van de te meten cilinder los te maken anders spuit de motor brandstof in terwijl dat niet nodig is.
- Vervolgens meet je de compressie en controleer je de waarde op de meter.
- Als u klaar bent kun je de “opgeslagen” lucht in de meter middels een ventiel laten ontsnappen voordat je alles loskoppelt.
Als je makkelijk te bereiken schachten hebt, gebruik je de meegeleverde vaste stang. Dit werkt stevig en snel, omdat je niet hoeft te schroeven. Er zit namelijk een rubberen conische aansluiting op die de schacht afsluit. Het meegeleverde koppelstuk heeft een opname van 16 mm.
Verder beschikt de set ook nog over aansluitingen met schroefdraad (M10, M12, M14 en M18).