Bij het vervangen van een distributieriem is het erg belangrijk dat de timing blijft kloppen. Het gaat hier om de timing tussen de nokkenas en de krukas. Wanneer deze timing in gevaar komt is er grote kans op definitieve motorschade. Beide onderdelen hebben een tandwiel dat geblokkeerd kan worden. Met deze set kunt u de nokkenas, de krukas of soms beiden blokkeren. Zo kun je rustig de riem of ketting vervangen zonder dat de timing in gevaar komt.
De set is geschikt voor een grote variatie aan motoren en wordt geleverd in een overzichtelijke koffer. De koffer bevat ook een schema met beschrijving voor welke motor de tool geschikt is.
Geschikt voor diesel en benzine motoren van o.a.: Opel, Saab, Rover, Volkswagen, Citroën, Ford, Fiat, Peugeot en Isuzu.
Citroën:
- Berlingo 1.9D
- Dispatch 1.9D/TD FSO 1.9D
- Relay 1.9D/TD
- Synergie 1.9/2.0T
- Xantia 1.9/2.0 D/TD/HDI
- Xsara 1.9/2.0 D/HDI
- ZX 1.9D/TD
Fiat:
- Ducato 2.0D
- Ulysse 1.8/2.0 TURBO
Ford:
Isuzu:
Opel:
- Astra G 1.7 TD
- Astra G 2.0 16V
- Astra G 1.4/1.6/1.8 16V <1994
- Vectra 1.8/2.0 16V <1995
- Vectra 1.6/1.8 16V
- Zafira 1.6/1.8 16V
- 1.6/1.7 diesel motoren
- 1.2/1.4/1.6/1.8/2.0 OHC benzine motoren
Peugeot:
- 205 1.6/1.8/1.9D
- 305 1.6/1.8/1.9D
- 306 1.8/1.9D/TD
- 309 1.6/1.9D
- 406 1.9D
- 605 2.0 D/TD
- 806 1.9TD
- Boxer 1.9/2.0 D/TD
- Expert 1.9D
- Partner 1.9D
- Talbot - Express D/Horizon D - J5 D - Solara D
Rover:
- 25 1.4/1.6/1.8/VVC
- 45 1.4/1.6/1.8
- 75 1.8 - 200 VI - 214 16V - 216 16V - cabrio/coupe
- 218 coupe - 414 16V - 416 16V/Tourer
Saab:
Volkswagen
- Bora 1.9 TDI
- Golf 1.9 TDI
- Lupo 1.2/1.4 TDI
- Passat 1.9 TDI
- Polo 1.4 TDI