Gratis retourneren bij Datona
Over retourneren doen we bij Datona helemaal niet moeilijk. Mocht je bestelde gereedschap, werkplaatskast, motorlift of straalketel niet helemaal naar wens zijn, dan kun je je bestelling altijd gratis terugsturen. Als je niet voor de volle 100% tevreden bent, nemen we het product graag terug. We willen namelijk dat jouw bestelling volledig aan je wensen, eisen en verwachtingen voldoet.
Je hebt 180 dagen de tijd om je product terug te sturen. Deze uitzonderlijk lange zichttermijn bieden we zodat je meer dan genoeg tijd het om je gereedschapswagen, paddockstand, momentsleutel of automover goed te bekijken. Als je besluit om je bestelling te retourneren, hoef je geen reden op te geven. Het enige wat je hoeft te doen is ons online retourformulier invullen, om ons te laten weten dat je afziet van je aankoop. Vanaf het moment dat jij het online retourformulier hebt ingevuld, heb je 14 dagen de tijd om je bestelling terug te sturen. Uiteraard is het ook altijd mogelijk om je bestelling zelf terug te brengen naar onze winkel! Alle retourvoorwaarden kun je teruglezen op onze “retourneren en ruilen” pagina. Als je vragen hebt over het retourneren van bestellingen, kun je uiteraard altijd contact opnemen met de klantenservice.
Retourneren van pakketjes
De meeste producten worden als pakketje verstuurd. Denk aan alle handgereedschappen, accessoires en benodigdheden voor je werkplaats, hulpmiddelen voor motoren en gereedschapskisten. Deze bestellingen versturen we gratis met PostNL. Als een bestelling met PostNL geleverd wordt, kun je deze ook weer gratis retourneren met PostNL. Wij regelen het verzendlabel en betalen de verzendkosten. Je hoeft zelf nooit iets te betalen wanneer je jouw bestelling met PostNL retourneert. De waarde van je bestelling doet er niet toe!
Retourneren van zware goederen
Er zijn ook bestellingen die we niet als pakketje kunnen bezorgen met PostNL, bijvoorbeeld omdat de goederen te groot of te zwaar zijn. Complete werkplaatsinrichtingen en hydropneumatische hefbruggen zijn hier een goed voorbeeld van. Voor deze bestellingen maken we gebruik van speciaal transport. Hetzelfde geldt voor het retourneren van bestellingen met zware of grote producten. Wij laten een transportbedrijf langsrijden om de bestelling, waar je van af wilt zien, op te komen halen. Helemaal gratis!
Schade tijdens het transport van je bestelling
Soms kan het helaas voorkomen dat een bestelling beschadigd raakt tijdens het transport. Dit is natuurlijk enorm vervelend en willen we zo snel mogelijk oplossen. Beschadigde pakketjes kun je net als alle andere bestellingen gratis terugsturen. Ook wanneer zware of grote goederen met schade geleverd worden, laten we een transportbedrijf langskomen om de bestelling op te halen. Vervolgens zullen wij, uiteraard in overleg, een vervangend product opsturen. Zo kun je alsnog spoedig genieten van je nieuwe gereedschap, werkbank of straalcabine!
Geschreven door Rintje Ritsma op 25 July 2024