Een paddockstand komt vrijwel bij elke motorliefhebber goed van pas en je hebt er al snel jaren plezier van. De paddockstand wordt vaak gebruikt in plaats van een normale standaard. Er zijn verschillende redenen waarom juist de paddockstand wordt gebruikt. In deze blog lees je waarom onze MotoGP paddockstand sets een goede aanvulling zijn in jouw werkplaats!
Waar gebruik je de paddockstand voor?
De bekende Datona paddockstands kun je gebruiken in de garage en in de werkplaats, maar je neemt ze ook gemakkelijk mee naar het circuit. De MotoGP paddockliften zijn namelijk licht van gewicht (slechts 3kg per stuk) en zijn daarom goed te vervoeren. Ideaal voor gebruik in de paddock tijdens races op het circuit. Verder zijn ze universeel en dus geschikt voor vele soorten motoren. Denk bijvoorbeeld aan racemotoren en naked bikes. De set bestaat uit een paddockstand voor het voorwiel en achterwiel. Gezamenlijk kunnen ze een gewicht van +- 500 kg dragen. We spreken hier dus over een oersterke paddockstand die in een handomdraai de voorkant en de achterkant van jouw motor kan opbokken!
Waarom is de paddockstand zo handig?
Een groot voordeel van een paddockstand set is dat je gemakkelijk aan de motor kunt sleutelen, omdat de banden de grond niet meer raken. Hierdoor kun je de wielen laten draaien. Dit maakt het invetten van de ketting of het bevestigen van bandenwarmers erg makkelijk.
De motorfiets staat erg stabiel met de bok, aangezien deze steunt op de rubberen adapters die standaard worden meegeleverd. Door het rubber wordt schade voorkomen. Bij het achterwiel is de bok variabel van 24 tot 36 centimeter en kan er van adapter gewisseld worden. Er worden namelijk ook adapters meegeleverd die geschikt zijn voor motoren met bobbins.
De motorbokken zijn verrijdbaar waardoor je de motor vrij kunt verplaatsen. Dit is tevens handig voor het veilig stallen van de motor. Het stallen van de tweewieler met paddockstands zorgt ervoor dat de banden niet zullen vervormen. Er vindt namelijk geen contact met de grond plaats.
De MotoGP paddockstands worden al grotendeels gemonteerd geleverd. Je hoeft alleen maar de adapters op de paddockstand voor het achterwiel te bevestigen. Hiervoor gebruik je de meegeleverde schroefjes. Vervolgens wip je de motor snel en gemakkelijk op de paddockstand!
Inclusief leuk kleurtje!
En niet geheel onbelangrijk: de MotoGP paddockstands zijn er in 10 verschillende (motormerk) kleuren. Zo matchen ze altijd met jouw motorfiets! De sterke MotoGrandPrix motorliften zijn verkrijgbaar in de volgende kleuren:
Honda rood
KTM oranje
Robuust en stoer zwart
Kawasaki (Ninja) groen
BMW wit
Suzuki geel
Aluminium zilver
Goud
Zelfs in deze prachtige kleur pink, uit de 'Beauty and the Beast' collectie. Deze kleurstelling wordt vaak uitgekozen door motormeiden, maar misstaat in geen enkele garage(box).
Dus ben je op zoek naar een sterke paddockstand in een kleur die past bij jouw motor of motorpak? Kijk dan zeker eens naar de MotoGP paddockstands van Datona. Want geen enkele motorrijder kan zonder een paddockstand. Al helemaal niet tijdens de winterstalling.
Nu ben je aardig bekend met onze bestseller, maar natuurlijk hebben wij nog meer verschillende paddockstands in ons assortiment. We hebben paddockstands voor het voorwiel, voor het achterwiel, met enkelzijdige ophanging en als set.
Weet je niet welke paddockstand jij het beste kunt gebruiken? Lees de volgende blog eens: Welke paddockstand heb ik nodig?
Kom je er niet uit? Onze specialisten staan klaar om je te helpen!
Geschreven door Rintje Ritsma op 11 June 2022